Den 1 - Akureyri
Vaše cesta začíná ráno, kdy se na požádání můžete přepravit pronajatým autobusem (T) z radnice v Reykjavíku (místo setkání) na loď v Akureyri (místo nalodění). Po šestihodinové cestě severním Islandem dorazíte odpoledne.
UPOZORNĚNÍ: Tento transfer (T) je nutné rezervovat a zaplatit předem. V podvečer loď vyplouvá z přístavu v Akureyri a pluje na sever směrem k Dánskému průlivu.
Den 2 - Plavba do Grónska
Během plavby na sever pravděpodobně uvidíte fulmary, kittiwakes, gannets a guillemots. Poté překročíte polární kruh a možná spatříte velryby. K večeru se s přiblížením k východnímu pobřeží Grónska, poblíž Brewsteru, objeví první ledovce.
Den 3 - Plavba podél Grónska
Dnes dorazíte do Scoresbysundu a poplujete podél zaledněného Volquart Boons Kyst. Můžete se také těšit na plavbu se zodiakem kolem jedné z ledovcových front spolu s návštěvou čedičových sloupů a ledových útvarů Vikingebugt. Odpoledním cílem je návštěva ostrova Danmark, kde najdete pozůstatky inuitské osady opuštěné přibližně před 200 lety. Kruhové kamenné stanové kruhy označují letní domy, zatímco zimní domy lze spatřit blíže k malému mysu. Místa jsou dobře zachovalá, se snadno identifikovatelnými vchody, skrýšemi na maso chráněnými proti medvědům a hrobovými místy. Večer pokračujete v plavbě bergami přeplněnými fjordy na západ.
Den 4 - Plavba podél Grónska
Cílem je plavba se zodiakem poblíž Røde Ø, jedné z nejcennějších ledovcových atrakcí na světě: Strohá modrobílá barva ledovců ostře vystupuje na pozadí rudých sedimentů. Odpoledne je v plánu plavba severní částí fjordu Røde s možností spatřit pižmoně a teplé podzimní listí.
Den 5 - Plavba podél Grónska
Dopoledne narazíte na kolosální ledovce, z nichž některé jsou vysoké přes 100 metrů (328 stop) a dlouhé více než kilometr (,62 míle). Většina z nich je na zemi, protože fjord je hluboký jen asi 400 metrů (1 312 stop). Poté přistanete poblíž Sydkapu, odkud je pěkný výhled na Hall Bredning a dobrá šance vidět arktické zajíce.
Den 6 - Plavba podél Grónska
Dnes přistáváte v tundře na Liverpoolské zemi, v zátoce Hurry Inlet. Odpolední zastávkou je Ittoqqortoormiit, největší osada ve Scoresbysundu s asi pěti sty obyvateli. Na poště si můžete koupit známky na pohlednice nebo se jen tak projít a prohlédnout si sáňkařské psy a sušící se kůže tuleňů a pižmoňů. Odpoledne poplujete na jih a budete míjet malebnou krajinu Blossevillského pobřeží.
Den 7 - Plavba podél Grónska
Turner Sound a fjord Rømer vám poskytnou příležitost plout daleko do vnitrozemí, protože nemají na čele ledovcovou frontu a nejsou zaneseny ledem. V této lokalitě můžete mít příležitost spatřit narvaly.
Den 8 - Plavba na Island
Den na moři vám poskytne příležitost spatřit velryby a mořské ptáky - a v noci magickou polární záři.
Den 9 - Akureyri
Každé dobrodružství, ať už je jakkoli velké, musí nakonec skončit. Vylodíte se v Akureyri, odkud se na požádání můžete přesunout pronajatým autobusem (T) (šestihodinová jízda, kterou si musíte předem rezervovat) na radnici v Reykjavíku a odvézt si domů vzpomínky, které vás budou provázet všude, kde vás čeká další dobrodružství.
Stravování: plná penze
Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.
Doprava: vlastní
Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.
Ubytování: různé
Loď M/V Plancius byla postavena v roce 1976 jako oceánografická loď pro holandské královské loďstvo a sloužila až do roku 2004. Poté byla zakoupena společností Oceanwide Expeditions. V roce 2009 byla kompletně přestavena na kapacitu 108 pasažérů a plně odpovídá bezpečnostním pravidlům SOLAS. Poslední modernizace byla v roce 2019. Interiéry jsou pohodlně a vkusně zařízeny, nicméně plavidlo nelze považovat za luxusní. A protože primárním cílem jsou expediční plavby se vzdělávacími programy a výstupy na pevninu, pasažéři tráví při výstupech na pevninu co nejvíce času. Plavidlo bylo postaveno do ledových oblastí se zesílenou přídí a zádí. Zesílený trup má navíc menší odstupy vzpěr (30 cm místo běžných 65 cm). Díky původnímu zaměření plavidla na výzkum má 6 speciálních bronzových lodních šroubů, které výrazně snižují hlučnost plavidla.
Více informací o lodi m/v Plancius