Antarctica - Discovery and learning voyage (m/v Plancius)

Oceanwide Expeditions

Loď:    m/v Plancius

Délka:   11 denní plavba

Doprava:      vlastní

Strava:      plná penze

Cena od 219 000 Kč

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Plancius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení gumových holínek a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa
  • skupinový transfer přístav - letiště na konci plavby
  • transfery mezi letištěm, hotely a lodí pouze pro cestující na skupinových letech do Longyearbyenu a zpět
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)
  • obvyklé spropitné na konci plavby pro stevardy a další obsluhující personál na palubě (pokyny budou poskytnuty)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.

Day 1 - Ushuaia

Your voyage begins where the world drops off. Ushuaia, Argentina, reputed to be the southernmost city on the planet, is located on the far southern tip of South America. Starting in the afternoon, you embark from this small resort town on Tierra del Fuego, nicknamed “The End of the World,” and sail the mountain-fringed Beagle Channel for the remainder of the evening.

Day 2 - 3 - Sailing to Antarctic Peninsula

Over the next two days on the Drake Passage, you enjoy some of the same experiences encountered by the great polar explorers who first charted these regions: cool salt breezes, rolling seas, maybe even a fin whale spouting up sea spray. After passing the Antarctic Convergence – Antarctica’s natural boundary, formed when north-flowing cold waters collide with warmer sub-Antarctic seas – you are in the circum-Antarctic upwelling zone. Not only does the marine life change, the avian life changes too. Wandering albatrosses, grey-headed albatrosses, black-browed albatrosses, light-mantled sooty albatrosses, cape pigeons, southern fulmars, Wilson’s storm petrels, blue petrels, and Antarctic petrels are a few of the birds you might see.

Day 4 - 7 - Sailing along Antarctic Peninsula

Gray stone peaks sketched with snow, towers of broken blue-white ice, and dramatically different wildlife below and above. You first pass the snow-capped Melchior Islands and Schollaert Channel, sailing between Brabant and Anvers Islands.

Sites you may visit include:

Danco Island – Activities here may focus on the gentoo penguins nesting on the island, in addition to the Weddell and crabeater seals that can be found nearby.

Neko Harbour – An epic landscape of mammoth glaciers and endless wind-carved snow, Neko Harbour offers opportunities for a Zodiac cruise and landing that afford the closest views of the surrounding alpine peaks.

Paradise Bay – You may be able to take a Zodiac cruise in these sprawling, ice-flecked waters, where there’s a good chance you’ll encounter humpback and minke whales.

Port Lockroy – After sailing through the Neumayer Channel, you may get a chance to visit the former British research station – now a museum and post office – of Port Lockroy on Goudier Island. You may also be able to partake in activities around Jougla Point, meeting gentoo penguins and blue-eyed shags.

There are great opportunities also for kayaking in this area, and when conditions are right, you can even snowshoe around the shore and to the old ski-way at nearby Damoy Point.

Day 8 - South Shetland Islands

The volcanic islands of the South Shetlands are windswept and often cloaked in mist, but they do offer subtle pleasures: There’s a wide variety of flora (mosses, lichens, flowering grasses) and no small amount of fauna (gentoo penguins, chinstrap penguins, southern giant petrels).

In Deception Island, the ship plunges through Neptune’s Bellows and into the flooded caldera. Here you find an abandoned whaling station, and thousands of cape petrels – along with kelp gulls, brown and south polar skuas, and Antarctic terns. A good hike is a possibility in this fascinating and desolate volcanic landscape.

As an alternative, you may be able to engage in activities near Half Moon Island. Here chinstrap penguins and Weddell seals often haul out onto the beach near Cámara Base, an Argentine scientific research station. Conditions on the Drake Passage determine the exact time of departure.

Day 9 - 10 - Sailing to Ushuaia

Your return voyage is far from lonely. While crossing the Drake, you’re again greeted by the vast array of seabirds remembered from the passage south. But they seem a little more familiar to you now, and you to them.

Day 11 - Ushuaia

Every adventure, no matter how grand, must eventually come to an end. It’s now time to disembark in Ushuaia, but with memories that will accompany you wherever your next adventure lies.

Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: loď

Loď M/V Plancius byla postavena v roce 1976 jako oceánografická loď pro holandské královské loďstvo a sloužila až do roku 2004. Poté byla zakoupena společností Oceanwide Expeditions. V roce 2009 byla kompletně přestavena na kapacitu 108 pasažérů a plně odpovídá bezpečnostním pravidlům SOLAS. Poslední modernizace byla v roce 2019. Interiéry jsou pohodlně a vkusně zařízeny, nicméně plavidlo nelze považovat za luxusní. A protože primárním cílem jsou expediční plavby se vzdělávacími programy a výstupy na pevninu, pasažéři tráví při výstupech na pevninu co nejvíce času. Plavidlo bylo postaveno do ledových oblastí se zesílenou přídí a zádí. Zesílený trup má navíc menší odstupy vzpěr (30 cm místo běžných 65 cm). Díky původnímu zaměření plavidla na výzkum má 6 speciálních bronzových lodních šroubů, které výrazně snižují hlučnost plavidla.

Více informací o lodi m/v Plancius