Podmínky v polárních regionech bývají drsné, dokonce i letních měsících. Proto je nezbytné, aby všechna plavidla nabízející komerční expedice do těchto oblastí měla speciální konstrukci.
Co znamená "ledová klasifikace" neboli " ledoborná třída" ?
Existují mezinárodní standardy pro lodě pohybující se v oblastech, kde je zamrzající moře. Některá plavidla jsou klasifikována pro plavby v oblastech s novým ledem (ročním), jiná plavidla pro oblasti s mnohaletou ledovou pokrývkou.
Ledoborce - nejvyšší hodnocení plavidla - jsou označeny dvojitým L - "LL". Např. ledoborec " 50 Years of Victory (nejvýkonější ledoborec na světě) je hodnocen jako LL1. Plavidlo Kapitan Khlebnikov je klasifikován jako LL3. Tyto typy plavidel jsou určeny pro plavby v oblastech s mnohaletým ledem.
Plavidla se zvýšenou odolností v ledových oblastech - se hodnotí podle několika kritérií: konstrukce trupu a jeho odolnost, výkon motorů a také plavební vlastnosti v zamrzlé oblasti.
Na základě techto faktorů existuje stupnice s nejvyšším stupněm A1 Super. Nejvyšší stupeň má označení A nebo numerické označení 1. Proto jsou nejodolnější lodě označované IA, 1A nebo L1. poté následují IB, 1B a L2, dále C atd.
Více info najdete zde.