South Spitsbergen Explorer - Bear Island - Hopen (m/v Ortelius)

Oceanwide Expeditions

Loď:    m/v Ortelius

Délka:   10 denní plavba

Doprava:      vlastní

Strava:      plná penze

Cena od 134 000 Kč

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Ortelius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení vysokých gumových bot na vyloďování a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa
  • skupinový transfer přístav - letiště na konci plavby
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)
  • obvyklé spropitné na konci plavby pro stevardy a další obsluhující personál na palubě (pokyny budou poskytnuty)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.
Den 1 - Longyearbyen
Přistanete v Longyearbyenu, správním středisku Špicberk, největšího ostrova souostroví Špicberky. Vychutnejte si procházku tímto bývalým hornickým městem, jehož farní kostel a Špicberské muzeum jsou fascinujícími atrakcemi. Přestože krajina působí stroze, bylo v ní zaznamenáno více než sto druhů rostlin. V podvečer loď vypluje z Isfjordenu, kde možná spatříme první plejtváka obrovského během plavby.

Den 2 - Plavba podél Špicberk
Den začneme klidnou plavbou bočními fjordy velkolepé oblasti Hornsund na jihu Špicberk a budeme se kochat scenérií vysokých horských štítů. Hora Hornsundtind se tyčí do výšky 1431 metrů, zatímco vrchol Bautaen svědčí o tom, proč dali první holandští objevitelé tomuto ostrovu jméno Špicberky, což znamená "špičaté hory". V oblasti se nachází 14 nádherných ledovců a máme slušnou šanci, že se setkáme s tuleni a ledními medvědy. Nedaleké útesy Sofiakammen jsou také domovem tisíců párů hnízdících kočkodanů a alek a večer můžeme na Sørkappu spatřit tisíce tuleňů grónských, kteří se prohánějí na ledových krách.

Den 3 - Plavba podél Medvědího ostrova
Připlujeme k jihovýchodnímu konci Medvědího ostrova, který je skvělým místem pro pozorování velkých kolonií mořských ptáků. Nedaleké hnízdní útesy jsou součástí rozsáhlé přírodní rezervace, kde velké lodě nesmějí vynášet pasažéry na břeh. Poté poplujeme na severovýchod do Sorhamny, kde se můžeme přiblížit k útesům s mořskými ptáky. Hnízdí zde především guelfové brýloví, kočkodani a fulmary.

Severně odtud, v lokalitě Kvalrossbukta, přistaneme a prohlédneme si pozůstatky velrybářské stanice z počátku minulého století. Můžeme také přistát v mělkém údolí, například v Rendalenu, a hledat (v bezpečné vzdálenosti) chocholouše velké, velké mořské ptáky, kteří jsou známí svou zuřivou teritorialitou. Když budeme pokračovat na sever podél východní strany Medvědího ostrova, můžeme ještě narazit na oslňující hejna unášeného ledu.

Den 4 - Plavba podél ostrova Hopen
Cestou na Hopen můžeme narazit na mořský led s říjícími se tuleni grónskými. Přistaneme na jižním konci ostrova Hopen, v Koefoetodden, kde si můžete prohlédnout pozůstatky velrybářských nalezišť ze 17. století. Přes nedaleký Bekkeskaret vede snadná cesta na Kvasstoppen (190 m, 620 stop) a k pozůstatkům letadla z druhé světové války. Rádiová stanice Hopen je nejvzdálenější meteorologickou stanicí s posádkou na celých Špicberkách.

Den 5 - Barentské moře
V Barentszském proudu můžeme stále narazit na silný mořský led, kde máme velkou šanci spatřit lední medvědy i různé druhy tuleňů a mořských ptáků.

Den 6 - Plavba podél Svalbardu
Při plavbě podél západní strany Tusenöyane (kde v létě nesmíme přistávat) můžeme při přiblížení k Risetreppenu spatřit lední medvědy a mrože. V tomto krásném kaňonu se nachází přístupná kolonie kočkodanů a během naší procházky můžeme v bujné tundře potkat soby.

Den 7 - Plavba podél Špicberk
Dnes se vydáme ke břehu v Ardalstangenu, drsné malebné oblasti s jezery a různými druhy vodního ptactva. Později se v nedalekém Habenichtbuktu můžeme z určité vzdálenosti podívat na zimoviště pomořanských traperů z 18. století, kteří často zůstávali po celá léta na stejném místě. Později odpoledne se zaměříme na přistání na jižní straně Russebukty, poblíž tundry se soby a skvělými možnostmi procházek.

Den 8 - Plavba podél Špicberk
Naším cílem pro první část dne je přistání na hoře Stellingfjellet, poblíž největší kolonie perutýnů brýlových na Špicberkách. Později provedeme přistání na zřídka navštěvovaném pobřeží jižních Špicberk, v zátoce Isbukta.

Den 9 - Plavba podél Špicberk
Pokračujeme v plavbě v Bell Sundu, jednom z největších fjordových systémů na Špicberkách. Díky oceánským proudům je tato oblast o něco teplejší než ostatní oblasti Špicberk.

Den 10 - Longyearbyen
I ty největší cesty musí nakonec skončit. Dnes se vylodíme v Longyearbyenu a odvezeme si domů vzpomínky, které nás budou provázet všude, kde nás čeká další dobrodružství.

Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: loď

Loď M/V Ortelius byla postavena ve Gdaňsku v Polsku v roce 1989 s názvem "Marina Svetaeva". Sloužila pro Ruskou akademii přírodních věd. Společnost Oceanwide Expeditions plavidlo přejmenovala na m/v Ortelius po holandském kartografovi - Abraham Ortelius (1527-1598), který první moderní světový atlas "Theatrum Orbis Terrarum v roce 1570. V té době byl atlas nejdražší knihou, která byla kdy vytištěna. Plavidlo má nejvyšší klasifikaci pro plavbu v ledových podmínkách UL1, ekvivalent třídy 1A. Je proto vhodné pro plavbu v pevném jednoročním ledu nebo volném víceletém ledu. Na lodi jsou prostorné otevřené paluby a velký můstek přístupný pasažérům. Ortelius nabízí příjemný hotelový standard se 2 restauracemi, barem/přednáškovou místností a saunou. Na palubě je 52 kabin, všechny se sociálním zařízením. Každá kabina má minimálně 2 okénka/okna. Poslední renovací prošlo plavidlo v roce 2019. K dispozici je10 nafukovacích člunů s motory 40HP k vyloění na pobřeží.

Více informací o lodi m/v Ortelius