North Spitsbergen Explorer - Into the pack ice - Summer Solstice (m/v Ortelius)

Oceanwide Expeditions

Loď:    m/v Ortelius

Délka:   8 denní plavba

Doprava:      vlastní

Strava:      plná penze

Cena od 102 000 Kč

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Ortelius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení vysokých gumových bot na vyloďování a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa
  • skupinový transfer přístav - letiště na konci plavby
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)
  • obvyklé spropitné na konci plavby pro stevardy a další obsluhující personál na palubě (pokyny budou poskytnuty)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.
Letní slunovrat
Půlnoční slunce je jev, který nastává během arktického léta, kdy je slunce za příznivého počasí viditelné celých 24 hodin. Letní slunovrat v Longyearbyenu připadá na 21. června. Termín slunovrat (latinsky solstitium) znamená "zastavení slunce" a označuje bod na obzoru, v němž slunce zdánlivě vychází a zapadá, přičemž po tomto dni se zastaví a změní směr. O slunovratu Slunce nevychází přesně na východě, ale spíše severně od východu, později zapadá severně od západu, takže je Slunce viditelné delší dobu. Teprve koncem srpna Slunce opět zcela zapadne, a to jen na několik minut. připojte se k nám a zažijte tento fascinující úkaz během této plavby arktickou divočinou Špicberk.

Den 1 - Longyearbyen
Přistanete v Longyearbyenu, správním středisku Špicberk, největšího ostrova souostroví Svalbard. Vychutnejte si procházku tímto bývalým hornickým městem, jehož farní kostel a muzeum Svalbard jsou fascinujícími atrakcemi. Přestože krajina působí stroze, bylo v ní zaznamenáno více než sto druhů rostlin. V podvečer loď vypluje z Isfjordenu, kde možná spatříte první plejtváka obrovského během své plavby.

Den 2-7 - Plavba podél Špicberk
Tato plavba vás zavede do ledového příkrovu a podél odlehlých pobřeží drsných severních Špicberků. Navštívit můžeme například tato místa:

Raudfjord

Na severním pobřeží Špicberk se můžete pokochat tímto rozsáhlým fjordem plným ledovců - a možná vás navštíví i tuleni kroužkovaní a vousatí. Útesy a pobřeží jsou také místem, kde se daří koloniím mořských ptáků, kde je bohatá vegetace a kde se mohou vyskytovat lední medvědi.

Monacký ledovec

V závislosti na počasí a stavu mořského ledu bychom mohli vplout do Liefdefjordenu a proplout na dohled od 5 km dlouhé stěny ledovce Monaco. Vody před tímto srázným ledovcem jsou oblíbeným místem krmení tisíců kočkodanů a základna ledu je oblíbeným lovištěm ledních medvědů. Pokud nám ledové podmínky znemožní plout sem na začátku sezóny, můžeme plout podél západního pobřeží Špicberk.

Sedm ostrovů

Nejsevernějším bodem plavby může být severně od Nordaustlandetu, na Sedmi ostrovech. Zde můžeme dosáhnout 80° severní šířky, pouhých 870 km (540 mil) od zeměpisného severního pólu. Na ostrově Phippsøya se nachází mroží ležení, zatímco Rossøya je nejsevernější pevninou Špicberk. Při objíždění západním směrem může plavidlo opět vplout hlouběji do ledového příkrovu.

Plavba v obalovém ledu

Při opakování cesty na západ sledujte lední medvědy, tuleně kroužkované a nepolapitelné velryby grónské (grónské). Zde se také vyskytují rackové sloní. Asi 40 námořních mil (74 km) západně od Špicberk poplujeme po okraji kontinentálního šelfu. Zde se plejtváci v létě živí v zónách upwelling (kde studená voda bohatá na živiny vyvěrá z pod mořské hladiny), které se táhnou podél břehů Špicberk. V ústí Kongsfjordenu máte velkou šanci spatřit plejtváky malé.

Divoká příroda Forlandsundet

Ve Forlandsundetu, v lokalitě Palfyloddden, občas vytahují mroži. Pokud se tam ale nedostaneme, můžeme plout k ústí Isfjordenu, kde můžeme vidět různé druhy velryb rorýsů. Naším plánovaným místem přistání je Alkhornet, kde na útesech hnízdí mořští ptáci, pod nimi hledají spadlá vejce a mláďata polární lišky a na řídké vegetaci se pasou sobi. Další možností je ledovcová fronta v Ymerbuktě, kde je možné pozorovat shluky různých druhů kachen divokých.

Den 8 - Longyearbyen
I velká dobrodružství musí jednou skončit. Loď dorazí zpět do Longyearbyenu v brzkých ranních hodinách a bude zajištěna autobusová doprava na letiště.

Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: loď

Loď M/V Ortelius byla postavena ve Gdaňsku v Polsku v roce 1989 s názvem "Marina Svetaeva". Sloužila pro Ruskou akademii přírodních věd. Společnost Oceanwide Expeditions plavidlo přejmenovala na m/v Ortelius po holandském kartografovi - Abraham Ortelius (1527-1598), který první moderní světový atlas "Theatrum Orbis Terrarum v roce 1570. V té době byl atlas nejdražší knihou, která byla kdy vytištěna. Plavidlo má nejvyšší klasifikaci pro plavbu v ledových podmínkách UL1, ekvivalent třídy 1A. Je proto vhodné pro plavbu v pevném jednoročním ledu nebo volném víceletém ledu. Na lodi jsou prostorné otevřené paluby a velký můstek přístupný pasažérům. Ortelius nabízí příjemný hotelový standard se 2 restauracemi, barem/přednáškovou místností a saunou. Na palubě je 52 kabin, všechny se sociálním zařízením. Každá kabina má minimálně 2 okénka/okna. Poslední renovací prošlo plavidlo v roce 2019. K dispozici je10 nafukovacích člunů s motory 40HP k vyloění na pobřeží.

Více informací o lodi m/v Ortelius