East and South Greenland Explorer, Aurora Borealis, Incl. flight from Narsarsuaq to Copenhagen (m/v Plancius)

Oceanwide Expeditions

Loď:    m/v Plancius

Délka:   21 denní plavba

Doprava:      vlastní

Strava:      plná penze

Cena od 261 000 Kč

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Plancius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení gumových holínek a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa
  • skupinový transfer přístav - letiště na konci plavby
  • transfery mezi letištěm, hotely a lodí pouze pro cestující na skupinových letech do Longyearbyenu a zpět
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)
  • obvyklé spropitné na konci plavby pro stevardy a další obsluhující personál na palubě (pokyny budou poskytnuty)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.
Den 1 - Longyearbyen
Dobrodružství začíná v Longyearbyenu, správním středisku Špicberk. Vychutnejte si procházku po tomto bývalém hornickém městě, jehož farní kostel a Špicberské muzeum jsou fascinujícími atrakcemi. Ačkoli krajina působí stroze, bylo zde zaznamenáno více než sto druhů rostlin. V podvečer loď vypluje z Isfjordenu, kde možná spatříme první plejtváka obrovského během plavby.

Den 2-3 - Plavba do východního Grónska
V závislosti na podmínkách možná nakonec spatříme rozeklaný okraj východogrónského mořského ledu, který se mihne na dohled. Sledujte velryby a migrující mořské ptáky.

Den 4 - Plavba podél Grónska
Když se přiblížíme ke Grónsku, můžeme proplout mořským ledem do Fosterova zálivu a přistát v Myggebugtenu. Za starou loveckou chatou, kde norští trapeři kdysi lovili lední medvědy a polární lišky, se rozprostírá rozlehlá tundra obývaná pižmoni i husami plovoucími na malých jezerech. Odtud proplouváme fjordem Kaiser Franz Josef, obklopeným vysokými horami a světlými vnitřními ledovci. Alternativní trasou je Sofia Sound, užší vodní cesta.

Den 5 - Plavba podél Grónska
Připlujeme k Teufelschloss (Ďáblův hrad), hoře s vrstevnatou geologií. Na druhé straně fjordu se nachází Blomsterbugt a zamýšlené místo přistání. Odpoledne se vydáme do Antarktického zálivu, kde najdeme ostrovy Ruth, Maria a Ella. Maria je nejpravděpodobnějším místem pro přistání.

Den 6 - Plavba podél Grónska
První polovinu dne strávíme v Antarctic Havn, rozsáhlém údolí, kde lze spatřit skupiny pižmoňů. V tuto roční dobu je řídká vegetace oděna do ohnivých barev podzimu.

Den 7 - Plavba podél Grónska
Dnes dorazíme do Scoresby Sund a poplujeme podél zaledněného Volquart Boons Kyst. Můžete si také užít plavbu na zodiaku kolem jednoho z čel ledovce spolu s návštěvou čedičových sloupů a ledových útvarů Vikingebugt. Pokračujeme podél východního pobřeží Milne hlouběji do fjordu.

Den 8 - Plavba podél Grónska
Ráno narazíme na kolosální ledovce, z nichž některé jsou vysoké přes 100 metrů (328 stop) a dlouhé více než kilometr. Většina z nich je na zemi, protože fjord je hluboký jen asi 400 metrů (1 312 stop). Poté přistáváme poblíž Sydkapu, odkud je krásný výhled na Hall Bredning a dobrá šance vidět polární zajíce. Později přistaneme u Satakajiku a prohlédneme si zbytky obydlí Thule.

Den 9 - Plavba podél Grónska
Dnes přistáváme v tundře na Liverpoolské zemi, v zátoce Hurry Inlet. Odpolední zastávkou je Ittoqqortoormiit, největší osada ve Scoresby Sund s asi třemi sty obyvateli. Na poště si můžete koupit známky na pohlednice nebo se jen tak projít a prohlédnout si sáně psů a sušící se kůže tuleňů a pižmoňů. Odpoledne poplujeme na jih a proplujeme malebnou krajinou Blossevillského pobřeží.

Den 10 - Plavba podél Grónska
Naší další zastávkou je Stewartův ostrov, důležitá lovecká oblast pro obyvatele Scoresby Sund. Jsou zde k vidění krásné pozůstatky domů Thule. Fjord Rømer a Turner Sound nám mezitím dávají příležitost plout daleko do vnitrozemí, protože nemají v čele ledovec a nejsou zaneseny ledem. To nám také poskytuje dobré možnosti pro pěší turistiku.

Den 11-13 - Plavba podél Grónska
Při plavbě na jih podél východogrónského pobřeží vplujeme do několika fjordů, které spolu soupeří v kráse: d'Aunay, Nansen a možná i Ikersuaq nebo Kangertitsivaqmiit. Většina těchto fjordů má v čele ledovec, ale kterýkoli z nich nám může nabídnout možnost spatřit lední medvědy.

Den 14 - Plavba podél Grónska
Tasiilaq, kdysi známý jako Angmagssalik (asi 2 000 obyvatel), je naším dalším přístavem. Toto půvabné městečko je centrem východního Grónska a pyšní se muzeem, kde se můžete seznámit s barvitou místní historií této neuvěřitelně odlehlé oblasti.

Den 15 - Plavba podél Grónska
Dále poplujeme na jih, abychom přistáli v Umiviku, kde objevitel Fridtjof Nansen vystoupil na grónský ledový příkrov. Zde se možná budete moci dokonce vydat na krátkou vzdálenost v jeho stopách.

Den 16 - Plavba podél Grónska
Dnes obeplujeme Skjoldungen přes jeden z nejpozoruhodnějších fjordů jihovýchodního Grónska a poté se vylodíme v Qornoqu, kde si prohlédneme domy kultury Thule. Poté navštívíme Mariedal a krásné údolí, kde Gróňané na podzim sbírali lesní plody.

Den 17 - Plavba podél Grónska
Přesun do Timmiarmiutu, uvidíme opuštěnou grónskou osadu a případně vplujeme do fjordu. V minulosti zde byli občas spatřeni lední medvědi. Alternativně můžeme navštívit Igutsait na jihu.

Den 18 - Plavba podél Grónska
Naše cesta na západ přes Prins Christian Sund je obklopena horami vysokými přes 1 000 metrů a je jedním z vrcholů cesty. Můžeme přistát v Svaerdfiskens Havn nebo večer v Ikigaitu, kdysi známém jako Herjolfsnes, bývalé severské osadě.

Den 19 - Plavba podél Grónska
Dnes dorazíme do Lichtenau, krásné, i když téměř opuštěné grónské vesnice, kde měli v 18. století Herrnhutové misii a kde se dodnes zachovaly některé z jejich velkých budov v německém stylu. Poté se pokusíme dostat do Uunartoqu, kde se můžeme vykoupat ve velkém horkém prameni obklopeném ledovci. Naproti u Vagaru najdeme pozůstatky severské usedlosti.

Den 20 - Plavba podél Grónska
V Eriksfjordu přistáváme v Ittileq, v zátoce, odkud můžeme jít 4 km po silnici do Igaliku (Gardar). V této malé grónské vesnici si můžeme prohlédnout zbytky severského kostela ze 13. století a další ruiny. Odpoledne pak máme v plánu navštívit Bratthalid, základnu Erika Rudého. Jedná se o subarktickou oblast s břízami, zemědělstvím a dobytkem. Později večer dorazíme do Narssarsuaqu na poslední noc naší cesty.

Den 21 - Narssarsuaq
Z letiště v Narssarsuaqu z doby 2. světové války odlétáme zpět do Kodaně. Ačkoli naše dobrodružství skončilo, odvážíme si domů vzpomínky, které nás budou provázet všude, kde nás čeká další dobrodružství.

Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: loď

Loď M/V Plancius byla postavena v roce 1976 jako oceánografická loď pro holandské královské loďstvo a sloužila až do roku 2004. Poté byla zakoupena společností Oceanwide Expeditions. V roce 2009 byla kompletně přestavena na kapacitu 108 pasažérů a plně odpovídá bezpečnostním pravidlům SOLAS. Poslední modernizace byla v roce 2019. Interiéry jsou pohodlně a vkusně zařízeny, nicméně plavidlo nelze považovat za luxusní. A protože primárním cílem jsou expediční plavby se vzdělávacími programy a výstupy na pevninu, pasažéři tráví při výstupech na pevninu co nejvíce času. Plavidlo bylo postaveno do ledových oblastí se zesílenou přídí a zádí. Zesílený trup má navíc menší odstupy vzpěr (30 cm místo běžných 65 cm). Díky původnímu zaměření plavidla na výzkum má 6 speciálních bronzových lodních šroubů, které výrazně snižují hlučnost plavidla.

Více informací o lodi m/v Plancius