Russian Arctic, Spitsbergen - Franz Josef Land (m/v Hondius)

Délka:   12 denní zájezd

doprava:      vlastní

ubytování:      loď / jachta

strava:      plná penze

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Hondius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení gumových holínek a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa (Ushuaia)
  • skupinový transfer přístav - letiště v Ushuai na konci plavby
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.
Den 1 - Longyearbyen

Z Longyearbyenu vyrážíme v 16.00 hodin v naději, že cestou uvidíme místní mořské ptáky a mořský život.

Dny 2 a 3 - Na moři

Následující dva dny strávíme plavbou na východ a prozkoumáváním ledového okraje severně od Špicberk. Zde bychom mohli spatřit tuleně, velryby, mořské ptáky a dokonce i lední medvědy.

Den 4 - ruská základna Nagurskoje

Dnes se přiblížíme k ruské základně Nagurskoje na ostrově Alexandřina země Františka Josefa. Základnu si můžeme prohlédnout z lodi, ale není nám dovoleno na ní přistát. Po získání povolení z Ruska přivítáme na palubě čtyři průvodce z Ruského arktického národního parku. Později během dne chceme poprvé přistát na jižní části Arturova ostrova. Zde i na jiných místech Země Františka Josefa máme slušnou šanci spatřit lední medvědy.

Den 5 - Rudolfův ostrov

Cílem je doplout na Rudolfův ostrov, nejsevernější ostrov souostroví Země Františka Josefa. Zde doufáme, že se vylodíme poblíž opuštěné ruské stanice v Teplitzově zátoce a uvidíme několik připomínek italských a amerických expedic, které se zde konaly na přelomu 19. a 20. století. Pokusíme se přistát u mysu Fligely, nejsevernější pevniny Eurasie, ale i pořadí těchto návštěv můžeme změnit.

Den 6 - mys Norvegia

Po plavbě na jih doplujeme k ostrovu Apollonov, velkému tábořišti mrožů, které možná budete moci pozorovat z našich zodiaků. U mysu Norvegia na Jacksonově ostrově je naším cílem navštívit místo, kde Nansen a Johansen strávili zimu po opuštění m/v Fram v roce 1895. Později poplujeme jihovýchodně kolem Zieglerova ostrova a pak budeme pokračovat na jih úzkými, ale velkolepými průlivy.

Den 7 - mys Tirol

Dnes přistaneme u mysu Tirol, který se nachází na severovýchodním pobřeží ostrova Wiener Neustadt v Rakouském průlivu. Tento mys byl pojmenován během rakousko-uherské expedice na severní pól v letech 1872-74, jejíž vedoucí Julius von Payer na mys vystoupil.

Později na ostrově Champ u mysu Terst plánujeme exkurze mezi obrovskými kulovitými kamennými útvary, poté chceme proplout kolem pobřeží ostrova Alger, kde měla v letech 1901-02 svůj hlavní tábor americká Baldwin-Zieglerova expedice. Tato nádherná oblast je obklopena hornatými ostrovy, které se pyšní impozantními ledovcovými čely.

Den 8 - Rubini Rock

Brzy ráno dorazíme k Rubini Rock v zátoce Tikhaya na ostrově Hooker. Podél této impozantní skalní stěny můžeme pozorovat kolonie mořských ptáků, jako jsou perutýni Brünnichovi, perutýni černí, alky malé, fulmary a kočkodani. V této oblasti můžete také spatřit tuleně vousaté, tuleně grónské nebo velryby grónské.

Dále poplujeme k mysu Flora na ostrově Northbrook, významnému místu v historii polárního výzkumu. Před více než sto lety zde mělo své základny několik expedic a na útesech za mysem Flora se nacházejí velké kolonie perutýnů Brünnichových. Je vzrušující pozorovat mladé ptáky, jak se snaží sklouznout z římsy do moře.

V zátoce Günther Bay se můžeme vydat na plavbu se zodiakem poblíž důležitého místa tahu mrožů. Pokud bude přistání u mysu Flora obtížné kvůli vlnobití a povolení, pokusíme se přistát na ostrově Bell Island poblíž Eira Lodge, stanice britského badatele z 19. století Benjamina Leigha Smithe.

Den 9 - Nagurskoje

Ráno se vrátíme do Nagurskoje. Zde naši čtyři inspektoři z Národního parku Země Františka Josefa opustí loď, po které poplujeme na západ na Špicberky.

Den 10 - Sjuøyane

V nejsevernější oblasti souostroví Špicberky leží skupina ostrovů známá jako Sjuøyane, což v překladu znamená "sedm ostrovů". Zde plánujeme přistát na členitém ostrově Phippsøya, kde možná uvidíte další mrože.

Den 11 - Krossfjorden

Dnes vplujeme do Krossfjordenu na hlavním ostrově Špicberky, kde budete proplouvat ohromujícími malebnými alpskými vrcholky hor, aktivními ledovci a bohatou vegetací.

Den 12 - Longyearbyen

Konečně se vrátíme do hlavního města Špicberk, kde vystoupíte z lodi a odvezete si domů neocenitelné vzpomínky na navázané přátelství, setkání s divokou přírodou a jedinečné arktické dobrodružství.


Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: loď

Hondius je první registrované polární plavidlo třídy 6. Splňuje nejpřísnější bezpečností, ale i ekologické požadavky IMO (International Maritame Organization) pro polární oblasti. Využívává nejmodernější technologie jako LED světla, ekologicky šetrné nátěry a oleje nebo speciální systém optimalizace spotřeby energie. Loď je také vybavena stabilizátory, které zvyšují komfort plavby v polárních oblastech.



Toto plavidlo nabízí vysoký komfort pro 170 pasažérů v 80 kabinách a během plavby se o klienty stará 72 osob posádky. Celá jedna paluba je vyhrazena jako přednáškový a pozorovací sál, kde se konají odborné přednášky ve více jazycích. Interier lodě je moderní a útulný a její malá velikost umožňuje velice rychle reagovat na případné změny počasí nebo možné pozorování polární fauny. Hlavním cílem těchto polárních plaveb je pozorování fauny a flóry jak z paluby lodě tak i během výstupů na pevninu, tak i různorodé outdoorové aktivity. Proto je na palubě k dispozici dostatečný počet člunů Zodiac, které slouží k bezpečné přepravě pasažerů na pobřeží. K pohodlnějšímu nástupu a výstupu jsou na lodi dva speciální vchody v úrovni hladiny moře. Hondius je poháněn dvěma motory o výkonu 4200KW s maximální rychlostí 15 uzlů.



Na lodi je restaurace / přednášková místnost, bar/pozorovací místnost a otevřené paluby. K dispozici jsou nafukovací čluny k vylodění na pobřeží.



Technické údaje plavidla:




  • Třída: Polar Class 6 (1A-Super)

  • Délka: 107,6 metrů

  • Šířka: 17,6 metrů

  • Ponor: 5,3 metrů

  • Tonáž: 5590 t

  • Kapacita: 170 pasažérů

  • Kabiny: 80 (6 Grand Suite s balkónem, 8 Junior Suite, 11 Twin Deluxe, 14 Twin s oknem, 27 Twin s okénkem, 2 Triple s okénkem, 4 Quadruple s okénkem)

  • Rychlost: 15 uzlů

  • Posádka: 72

  • Registrace: Nizozemí

  • Vyrobeno: 2019