Ross Sea | Incl. helicopters - Campbell Island - Macquarie Island - Polar Circle - Ross Sea - Peter I Island - Antarctic Peninsula (m/v Ortelius)

Délka:   32 denní zájezd

doprava:      vlastní

ubytování:      loď / jachta

strava:      plná penze

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Ortelius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení vysokých gumových bot na vyloďování a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa (Ushuaia)
  • skupinový transfer přístav - letiště v Ushuai na konci plavby
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.
Přeprava vrtulníkem

Během těchto plaveb přepravujeme naše cestující na břeh pomocí člunů Zodiac. V místech, kde není možné použít zodiaky, provozujeme také naše dva vrtulníky. Potenciálními oblastmi pro transfer vrtulníkem jsou mys Evans (místo Scottovy chaty), mys Royds (místo Shackletonovy chaty), Rossův ledový šelf, ostrov Petera I a Suchá údolí.

Plánujeme uskutečnit pět přistání s využitím vrtulníku, i když konkrétní čas strávený vrtulníkem nelze předem zaručit. Vrtulníky nám poskytují velkou výhodu při dosažení některých míst přistání, která jsou jinak téměř nedostupná, ale jedná se o skutečnou expedici v nejodlehlejší oblasti světa: počasí, led a další přírodní síly diktují konečný itinerář. Podmínky se mohou rychle měnit a ovlivnit provoz vrtulníků. Prosíme, abyste to pochopili a akceptovali. Bezpečnost je naším největším zájmem a nelze dělat žádné kompromisy.

Loď je vybavena dvěma vrtulníky. Pokud jeden vrtulník nebude z jakéhokoli důvodu schopen letu, bude provoz vrtulníků přerušen nebo zrušen. Jeden vrtulník musí být vždy podporován druhým funkčním vrtulníkem. Nelze poskytnout žádné záruky a v žádném případě nebudou přijímány reklamace.
Zvláštní poznámka

V závislosti na tom, kterým směrem se cestuje přes mezinárodní datovou čáru, se jeden den buď ztratí, nebo získá. (Při přejezdu směrem na západ se jeden den získá, při přejezdu směrem na východ se jeden den ztratí.) Vezměte to prosím na vědomí při výpočtu skutečně ujetého času. Dny uvedené v délce trvání trasy odrážejí skutečně ujetou dobu.

Den 1 - Bluff

Vaše cesta začíná v Bluffu, který je obecně považován za nejjižnější město Nového Zélandu. Vyplujete za hranice civilizovaného světa a vydáte se do nezkrotných oblastí dalekého jihu.

Den 2 - Nový Zéland

Mořští ptáci sledují vaši loď přes neomezené obzory směrem ke Campbellovu ostrovu.

Den 3 - Nový Zéland

Dnes je v plánu navštívit subantarktickou novozélandskou rezervaci a památku UNESCO Campbellův ostrov a pokochat se jeho bujně kvetoucí vegetací. Zajímavostí je také fauna na Campbellově ostrově, kde se na hlavním ostrově nachází velká a snadno dostupná kolonie albatrosů královských jižních. Na satelitních ostrovech hnízdí albatrosi potulní, Campbellovi, šedohlaví, černohlaví a světlomilní. Hnízdí zde také tři druhy tučňáků: tučňák východní skalní, tučňák vzpřímený a tučňák žlutooký. V 18. století byli tuleni v této oblasti vyhubeni, ale od té doby se zde znovu objevili tuleni sloní, lachtani a lachtani.

Den 4 - Nový Zéland

Nyní poplujete na severozápad a opět vás budou sledovat četné druhy mořských ptáků.

Den 5 - Nový Zéland

Macca, známý také jako Macquarie Island, je tasmánská státní rezervace, která se v roce 1997 stala světovým dědictvím. Australská antarktická divize má na tomto ostrově svou stálou základnu, kterou objevil australský tuleník Frederick Hasselborough při hledání nových tuleních oblastí. Fauna na Macquarie je fantastická, žijí zde kolonie tučňáků královských, tučňáků gentoo a tučňáků skalních jižních - a také téměř milion hnízdících párů endemického tučňáka královského. Vyskytují se zde také tuleni sloní a různé druhy tuleňů, jako například tuleň novozélandský.

Den 6 - 8 - Plavba

Opět vstoupíte do obrovského prostoru Jižního oceánu. Mořští ptáci jsou hojní i v této etapě, během níž doufáme v dobré povětrnostní podmínky.

Den 9 - Antarktida

Vaše zamýšlená trasa vede odpoledne kolem ostrova Sturge, kde získáte představu o těchto větrem ošlehaných a odlehlých ostrovech, než překročíte antarktický kruh.

Den 10 - Antarktida

Nyní jste se již stali veterány na širém moři, pokud jste jimi nebyli na začátku cesty. Dnešní den strávíte plavbou směrem k antarktickému kontinentu.

Den 11 - Antarktida

Příště se pokusíte přistát na mysu Adare, kde poprvé lidé přezimovali na antarktickém kontinentu: Nor Borchgrevink se zde v roce 1899 ubytoval a našel útočiště v chatě, která je dodnes obklopena největší kolonií tučňáků Adélie na světě.

Den 12 - Antarktida

Plavba na jih podél západního pobřeží Rossova moře, můžete se pokusit přistát v chráněné oblasti mysu Hallett a jeho velkém hnízdišti tučňáků Adélie.

Den 13 - Antarktida

Pokud to mořský led dovolí, vylodíte se na ostrově Inexpressible Island, který má fascinující historii v souvislosti s méně známou Severní stranou výpravy kapitána Scotta. Je také domovem rozsáhlého hnízdiště tučňáků Adélie. Pokud ledové podmínky brání vstupu do zálivu Terra Nova, můžete se vydat i jižněji k impozantnímu ledovému jazyku Drygalski.

Den 14 - 16 - Antarktida

Vydejte se k Rossovu moři a nyní je vaším cílem navštívit Rossův ostrov. V této lokalitě můžete vidět Mount Erebus, Mount Terror a Mount Byrd, stejně jako mnoho dalších známých míst, která hrála důležitou roli v britských expedicích minulého století: Na mysu Royds, kde dodnes stojí srub Ernesta Shackletona, na Evansově mysu, kde je dodnes k vidění srub Roberta Falcona Scotta, a na Hut Point, odkud Scott a jeho muži vyrazili k jižnímu pólu.

Pokud cestu blokuje led, ale povětrnostní podmínky jsou příznivé, můžete využít vrtulníky a přistát na jednom nebo více místech v této oblasti. Dalšími možnými místy, která můžete navštívit, jsou americká vědecká základna McMurdo Station a novozélandská Scottova základna. Ze stanice McMurdo můžete také podniknout 10 km dlouhou túru (6 mil) na Castle Rock, odkud je nádherný výhled přes Rossův ledový šelf směrem k jižnímu pólu. Kromě toho můžete přistát vrtulníkem v Taylorově údolí, jednom ze Suchých údolí, kde jsou podmínky bližší Marsu než kdekoli jinde na Zemi.

Den 17 - 18 - Antarktida

Dalším cílem je vstoupit do Rossova moře z východu, vydat se na jih směrem k Velrybímu zálivu a do blízkosti Rooseveltova ostrova (pojmenovaného v roce 1934 americkým letcem Richardem E. Byrdem po prezidentu Franklinu D. Rooseveltovi). Zátoka velryb je součástí Rossova ledového šelfu, největšího ledového šelfu na světě, a neustále se mění s ustupujícími ledovými masami. Nacházejí se zde velké ledové hory a velké možnosti výskytu divoké zvěře. Roald Amundsen získal přístup k šelfu při cestě na jižní pól, kterého dosáhl 14. prosince 1911. V této oblasti měl v roce 1912 v zátoce Kainan svůj tábor také japonský badatel Nobu Širase. Pokud to podmínky dovolí, můžete na ledovém šelfu přistát vrtulníkem. Během této části plavby také překročíme Mezinárodní datovou čáru.

Den 19 - 25 - Antarktida

Poté se budete plavit Amundsenovým mořem a pohybovat se podél a po vnějších okrajích obalového ledu. Ledové podmínky nejsou rok od roku stejné, i když se snažíme využít příležitostí, které se naskytnou, pokud je mořský led přítomen. V této oblasti je možné spatřit tučňáky císařské, skupiny tuleňů povalujících se na ledových krách, kosatky a plejtváky podél okraje ledu a různé druhy ploutvonožců.

Den 26 - Antarktida

Norsky známý jako Peter I Øy je neobydlený sopečný ostrov v Bellingshausenově moři. Byl objeven Fabianem von Bellingshausenem v roce 1821 a pojmenován po ruském králi Petru Velikém. Ostrov si nárokuje Norsko a považuje ho za své území, ačkoli ho kvůli jeho exponovanému charakteru osobní lodě navštěvují jen zřídka. Pokud to počasí a ledové podmínky dovolí, můžete si užít přistání vrtulníku na zaledněné severní části ostrova. Jedná se o jedinečnou příležitost přistát na jednom z nejodlehlejších ostrovů na světě.

Den 27 - 28 - Antarktida

Nyní poplujete přes Bellingshausenovo moře směrem k Antarktickému poloostrovu.

Den 29 - Antarktida

Odpoledne dorazíte na Antarktický poloostrov poblíž antarktického kruhu. Pokud to mořský led dovolí, můžete pokračovat přes Pendletonův průliv a pokusit se přistát na zřídka navštěvovaném jižním cípu ostrova Renaud. Zde budete mít příležitost spatřit první tučňáky Adélie na této cestě a také si vychutnat nádherné výhledy na ledovce v tomto surrealistickém, sněhem zavátém prostředí.

Den 30 - 32 - Drakeův průliv

V následujících dnech si v Drakeově průlivu užijete některé ze stejných zážitků, s jakými se setkávali velcí polárníci, kteří tyto oblasti mapovali jako první: chladný slaný vánek, vlnící se moře a možná i plejtváka obrovského, který chrlí mořskou vodu. Po průjezdu antarktickou konvergencí - přirozenou hranicí Antarktidy, která vzniká střetem severně proudících studených vod s teplejšími subantarktickými moři - se ocitnete v cirkumantarktické zóně vzdouvání. Mezi ptáky, které můžete spatřit, patří albatrosi potulní, albatrosi šedohlaví, albatrosi černohlaví, albatrosi světlí, holubi hřivnáči, buřňáci jižní, buřňáci Wilsonovi, buřňáci modří a buřňáci antarktičtí.

Den 33 - Ushuaia

Každé dobrodružství, ať už je jakkoli velké, musí nakonec skončit. Nyní je čas vylodit se v Ushuaie, údajně nejjižněji položeném městě na světě, a vrátit se domů se vzpomínkami, které vás budou provázet všude, kde vás čeká další dobrodružství.

Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: loď

Loď M/V Ortelius byla postavena ve Gdaňsku v Polsku v roce 1989 s názvem "Marina Svetaeva". Sloužila pro Ruskou akademii přírodních věd. Společnost Oceanwide Expeditions plavidlo přejmenovala na m/v Ortelius po holandském kartografovi - Abraham Ortelius (1527-1598), který první moderní světový atlas "Theatrum Orbis Terrarum v roce 1570. V té době byl atlas nejdražší knihou, která byla kdy vytištěna. Plavidlo má nejvyšší klasifikaci pro plavbu v ledových podmínkách UL1, ekvivalent třídy 1A. Je proto vhodné pro plavbu v pevném jednoročním ledu nebo volném víceletém ledu.



Na lodi jsou prostorné otevřené paluby a velký můstek přístupný pasažérům. Ortelius nabízí příjemný hotelový standard se 2 restauracemi, barem/přednáškovou místností a saunou. Na palubě je 52 kabin, všechny se sociálním zařízením. Každá kabina má minimálně 2 okénka/okna. Poslední renovací prošlo plavidlo v roce 2019.



Na lodi je restaurace / přednášková místnost, bar/pozorovací místnost a otevřené paluby. K dispozici je10 nafukovacích člunů s motory 40HP k vyloění na pobřeží.



Technické údaje:




  • Třída: Ice 1A (nejvyšší třída odolnosti)

  • Délka: 90,95 metrů

  • Šířka: 17,2 metrů

  • Ponor: 5,4 metrů

  • Tonáž: 4575 t

  • Kapacita: 108 pasažérů

  • Kabiny: 52

  • Motory: 6 ZL 40/48 SULZER

  • Rychlost: 14,3 uzlů max.; 10,5 uzlů průměrná rychlost

  • Posádka: 49 (20 námořníků, 19 osob hotelového personálu, 7 osob expediční posádky, 1 doktor)

  • Registrace: Nizozemí

  • Renovace: 2012-2017-2019