Den 1 - Longyearbyen
Přistanete v Longyearbyenu, správním středisku Špicberk, největšího ostrova souostroví Špicberky. Vychutnejte si procházku tímto bývalým hornickým městem, jehož farní kostel a Špicberské muzeum jsou fascinujícími atrakcemi. Přestože krajina působí stroze, bylo v ní zaznamenáno více než sto druhů rostlin. V podvečer loď vypluje z Isfjordenu, kde možná spatříte první plejtváka obrovského během své plavby.
Den 2 - Plavba podél Špicberk
Bell Sund je jedním z největších fjordových systémů na Špicberkách. Díky oceánským proudům je tato oblast o něco teplejší než jiné oblasti souostroví, což se projevuje poměrně bujnou vegetací. Jsou zde vynikající možnosti, jak se pokochat historií i divokou přírodou.
Jednou z možností je Ahlstrandhalvøya v ústí Van Keulenfjorden, kde se nacházejí hromady koster běluh. Tyto pozůstatky porážky velryb z 19. století jsou strašidelnou připomínkou důsledků bezuzdného vykořisťování. Běluhy naštěstí nebyly vyhubeny a v oblasti je stále můžete potkat.
V Recherchefjordu u Lagernesetu měli Holanďané v 17. století velrybářskou stanici a v laguně Recherche můžeme často vidět tuleně kroužkované. Případně můžeme přistát v Millaroddenu na severní straně Bell Sund, kde můžeme vidět vytahující se mrože.
Ačkoli jsou ptačí hory Ingeborgfjellet v září opuštěné, přistání na severním břehu Bell Sund umožňuje dobrou procházku mezi velrybími kostmi, zatímco jižní břeh má fantastické geologické útvary.
Den 3 - Plavba podél Špicberk
Den začneme klidnou plavbou po Brepollenu v úchvatné oblasti Hornsund na jihu Špicberk a budeme si užívat scenérie ledovcových čel a vysokých horských štítů. Hora Hornsundtind se tyčí do výšky 1431 metrů, zatímco vrchol Bautaen svědčí o tom, proč dali první holandští objevitelé tomuto ostrovu jméno Špicberky, což znamená "špičaté hory".
V oblasti se nachází 14 nádherných ledovců a máme slušnou šanci, že se setkáme s tuleni a ledními medvědy. Pozdě odpoledne se pokusíme dostat do Palfylodden, mrožího ležení u jižního vchodu do fjordu.
Den 4 - Medvědí ostrov
V závislosti na převládajících větrech poplujeme ráno podél východního pobřeží Medvědího ostrova u Myserifjellet. Plánujeme také přistání v Kvalrossbukta, kde uvidíme pozůstatky velrybářské stanice z počátku minulého století.
Poté možná přistaneme v mělkém údolí Rendalen, kde bychom ještě mohli spatřit chaluhy velké s vylétávajícími mláďaty. Jižně od něj se nachází skalní útvar Perleporten, kterým lze za velmi klidného počasí proplout na zodiaku. Vysoké útesy s mořskými ptáky jsou tou dobou již opuštěné.
Den 5 - Barentsovo moře
Další den strávíme plavbou na jih Barentsovým mořem na cestě do Norska, kde se možná setkáme s různými druhy velryb ve směsných zónách Golfského proudu a Barentsova proudu. Později v noci budeme mít možná první příležitost spatřit polární záři, zatímco se obloha bude stmívat.
Den 6 - Tromsø
V Tromsø se vylodíte nejpozději v 9:00 ráno. Odtud se můžete dopravit na letiště a odletět domů nebo kamkoli, kde vás čeká další dobrodružství.
Stravování: plná penze
Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.
Doprava: vlastní
Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.
Ubytování: loď
Loď M/V Ortelius byla postavena ve Gdaňsku v Polsku v roce 1989 s názvem "Marina Svetaeva". Sloužila pro Ruskou akademii přírodních věd. Společnost Oceanwide Expeditions plavidlo přejmenovala na m/v Ortelius po holandském kartografovi - Abraham Ortelius (1527-1598), který první moderní světový atlas "Theatrum Orbis Terrarum v roce 1570. V té době byl atlas nejdražší knihou, která byla kdy vytištěna. Plavidlo má nejvyšší klasifikaci pro plavbu v ledových podmínkách UL1, ekvivalent třídy 1A. Je proto vhodné pro plavbu v pevném jednoročním ledu nebo volném víceletém ledu. Na lodi jsou prostorné otevřené paluby a velký můstek přístupný pasažérům. Ortelius nabízí příjemný hotelový standard se 2 restauracemi, barem/přednáškovou místností a saunou. Na palubě je 52 kabin, všechny se sociálním zařízením. Každá kabina má minimálně 2 okénka/okna. Poslední renovací prošlo plavidlo v roce 2019. K dispozici je10 nafukovacích člunů s motory 40HP k vyloění na pobřeží.
Více informací o lodi m/v Ortelius