North Spitsbergen - Kvitoya - Farthest North (m/v Hondius)

Oceanwide Expeditions

Loď:    m/v Hondius

Délka:   9 denní plavba

Doprava:      vlastní

Strava:      plná penze

Cena od 101 660 Kč

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Hondius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení gumových holínek a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa
  • skupinový transfer přístav - letiště

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)
  • obvyklé spropitné na konci plavby pro stevardy a další obsluhující personál na palubě (pokyny budou poskytnuty)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.
Den 1 - Longyearbyen
Přistanete v Longyearbyenu, správním středisku Špicberk, největšího ostrova souostroví Špicberky. Vychutnejte si procházku tímto bývalým hornickým městem, jehož farní kostel a Špicberské muzeum jsou fascinujícími atrakcemi. Přestože krajina působí stroze, bylo v ní zaznamenáno více než sto druhů rostlin. V podvečer loď vypluje z Isfjordenu, kde možná spatříte první plejtváka obrovského během své plavby.

Den 2 - Plavba podél Špicberk
Při plavbě do Raudfjordenu na severním pobřeží Špicberk si prohlédnete rozlehlý fjord plný ledovců - a možná vás navštíví i tuleni kroužkovaní a vousatí. Útesy a pobřeží tohoto fjordu jsou také místem, kde se daří koloniím mořských ptáků, bohaté vegetaci a možnosti výskytu ledních medvědů. Večer poplujete kolem ostrova Moffen, kde se nachází velké stádo mrožů.

Den 3 - Plavba podél Špicberk
Dále poplujete přes Beverleysundet, kterým se dříve plavila švédsko-ruská expedice Arc of Meridian v roce 1898. Odtud se podél ostrova Scoresby přesunete na východ do Rijpfjordu, kde německý wehrmacht až do září 1945 provozoval meteorologickou stanici Haudegen (dnes nepřístupnou). Cílem v Zorgdragerfjordu je, aby jedna skupina prošla východní pobřeží, zatímco druhá projde severní stranu Arkvatnetu, přes Havsuldalen ke vstupu do Duvefjordu.

Den 4 - Plavba podél Špicberk
Posunem na východ k Nordaustlandetu se dostanete do oblasti, kde se v roce 1928 italský kapitán Sora pokusil zachránit Nobileho expedici. Tady se soustředíte na velkou ledovcovou frontu Schweigaardbreen, ačkoli můžete přistát také u Firkantbukta a získat tak možnost nabrat trochu výšky a pořídit několik fotografií ve větších výškách. Střídavě poplujeme k Behounekodden (telegrafista Nobile) a Soraberget.

Den 5 - Plavba podél Špicberk
Dnes se pokusíte doplout na zřídka navštěvovanou Kvitøyu, daleko na východě a blízko ruského území. Obrovská ledová pokrývka pokrývající tento ostrov ponechává jen malou plochu holou. Přistanete u západního cípu Andréenesetu, kde v roce 1897 zahynul švédský badatel S. A. Andrée a jeho společníci. Dalším cílem dne je Kræmerpynten na samém východě ostrova, kde žije početná skupina mrožů.

Den 6 - Plavba podél Špicberk
Plujeme směrem na sever k severnímu pólu, a pokud to mořský led dovolí, očekáváme, že dosáhneme vašeho nejsevernějšího bodu, 82. rovnoběžky. Při zpáteční cestě na jihozápad sledujte lední medvědy a nepolapitelné velryby grónské (grónské) a velmi vzácného narvala. V tomto ročním období jsme v oblasti pozorovali racky Rossovy.

Den 7 - Plavba podél Špicberk
Na Sedmi ostrovech u Rossøya jsme mohli přistát u nejsevernější pevniny Špicberk. Na ostrově Vesle Tavleøya můžeme vidět značky švédsko-ruské expedice Oblouk poledníku (1899). Na ostrově Phippsøya se obvykle setkáváme s hejnem mrožů. Tuto oblast obývají lední medvědi, takže loď může na několik hodin zaparkovat mezi ledovým příkrovem, než se opět otočí na západ.

Den 8 - Plavba podél Špicberk
Dnes vplujeme do Krossfjordenu na hlavním ostrově Špicberky, kde budeme proplouvat ohromujícími malebnými alpskými vrcholky hor, aktivními ledovci a bohatou vegetací.

Den 9 - Longyearbyen
Každé dobrodružství, ať už je jakkoli velké, musí nakonec skončit. V Longyearbyenu se vylodíte a odvezete si vzpomínky, které vás budou provázet všude, kde vás čeká další dobrodružství.

Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: různé

Hondius je první registrované polární plavidlo třídy 6. Splňuje nejpřísnější bezpečností, ale i ekologické požadavky IMO (International Maritame Organization) pro polární oblasti. Využívává nejmodernější technologie jako LED světla, ekologicky šetrné nátěry a oleje nebo speciální systém optimalizace spotřeby energie. Loď je také vybavena stabilizátory, které zvyšují komfort plavby v polárních oblastech. Toto plavidlo nabízí vysoký komfort pro 170 pasažérů v 80 kabinách a během plavby se o klienty stará 72 osob posádky. Celá jedna paluba je vyhrazena jako přednáškový a pozorovací sál, kde se konají odborné přednášky ve více jazycích. Interier lodě je moderní a útulný a její malá velikost umožňuje velice rychle reagovat na případné změny počasí nebo možné pozorování polární fauny. Hlavním cílem těchto polárních plaveb je pozorování fauny a flóry jak z paluby lodě tak i během výstupů na pevninu, tak i různorodé outdoorové aktivity. Proto je na palubě k dispozici dostatečný počet člunů Zodiac, které slouží k bezpečné přepravě pasažerů na pobřeží. K pohodlnějšímu nástupu a výstupu jsou na lodi dva speciální vchody v úrovni hladiny moře. Hondius je poháněn dvěma motory o výkonu 4200KW s maximální rychlostí 15 uzlů. Na lodi je restaurace / přednášková místnost, bar/pozorovací místnost a otevřené paluby. K dispozici jsou nafukovací čluny k vylodění na pobřeží.

Více informací o lodi m/v Hondius