Antarctica – Discovery and learning voyage (m/v Plancius)

Oceanwide Expeditions

Loď:    m/v Plancius

Délka:   11 denní plavba

Doprava:      vlastní

Strava:      plná penze

Cena od 241 000 Kč

Cena zahrnuje

  • plavbu dle uvedeného itineráře
  • ubytování na palubě lodě Plancius ve vybrané kabině
  • stravování na palubě formou plné penze (čaj, káva, voda)
  • exkurze na pevninu včetně plaveb na zodiacích
  • zdarma zapůjčení gumových holínek a sněžnic
  • odborné přednášky na palubě
  • přístavní taxy
  • pojištění organizátora plavby proti úpadku
  • podrobný předjezdový manuál
  • transfery mezi letištěm, hotely a lodí pouze pro cestující na skupinových letech do Longyearbyenu a zpět
  • transfer zavazadla na loď z určeného místa
  • skupinový transfer přístav - letiště na konci plavby

Cena nezahrnuje

  • doprava do/z místa nalodění, transfery, případný nocleh před/po plavbě
  • v ceně dále není zahrnuto: telefonní a internetové služby, praní prádla, alkohlické i nalkoholické nápoje na baru
  • komplexní cestovní pojištění
  • příplatek za jednolůžkový pokoj (1,7x základní ceny), v případě sdílení kabiny není nutné platit single příplatek ( Twin, Triple a Qudruple kabiny)
  • obvyklé spropitné na konci plavby pro stevardy a další obsluhující personál na palubě (pokyny budou poskytnuty)

Slevy

  • děti do 16 let sleva 40% v kabině s dvěma dospělými osobami ( Superior a Triple)
  • 5% sleva pro klienty na druhé a další plavbě

Výlety

  • Fakultativní výlety je možné rezervovat před odjezdem dle nabídky u konkrétní plavby.
Den 1 - Ushuaia
Vaše cesta začíná tam, kde se svět zastavil. Argentinská Ushuaia, údajně nejjižnější město planety, se nachází na nejjižnějším cípu Jižní Ameriky. Odpoledne se z tohoto malého letoviska na Ohňové zemi, kterému se přezdívá "konec světa", vydáte na cestu a po zbytek večera se budete plavit horami lemovaným průlivem Beagle.

Den 2 - 3 - Drakeův průliv
Během následujících dvou dnů v Drakeově průlivu si užijete některé ze stejných zážitků, s jakými se setkávali velcí polárníci, kteří tyto oblasti mapovali jako první: chladný slaný vánek, vlnící se moře a možná i plejtváka obrovského, který chrlí mořskou vodu. Po průjezdu antarktickou konvergencí - přirozenou hranicí Antarktidy, která vzniká střetem severně proudících studených vod s teplejšími subantarktickými moři - se ocitnete v cirkumantarktické zóně vzdouvání. Mění se nejen mořský, ale i ptačí život. Mezi ptáky, které můžete spatřit, patří albatrosi potulní, albatrosi šedohlaví, albatrosi černohlaví, albatrosi světlí, holubi hřivnáči, buřňáci jižní, buřňáci Wilsonovi, buřňáci modří a buřňáci antarktičtí.

Den 4 - 7 - Antarktida
Šedé kamenné vrcholky načrtnuté sněhem, věže z rozlámaného modrobílého ledu a dramaticky odlišná divoká příroda pod nimi i nad nimi. Nejprve minete zasněžené Melchiorovy ostrovy a Schollaertův průliv a proplujete mezi Brabantskými a Anverskými ostrovy.

Mezi místa, která můžete navštívit, patří např:

Ostrov Danco - aktivity se zde mohou zaměřit na tučňáky gentoo, kteří na ostrově hnízdí, a na tuleně Weddellovy a lachtany, kteří se vyskytují nedaleko.

Přístav Neko Harbour - Přístav Neko Harbour, impozantní krajina mamutích ledovců a nekonečného sněhu, který vyryl vítr, nabízí možnost plavby a vylodění na lodi Zodiac, která poskytuje nejbližší výhled na okolní alpské vrcholy.

Paradise Bay - V těchto rozlehlých, ledem pokrytých vodách, kde je velká šance, že se setkáte s keporkaky a plejtváky, můžete absolvovat plavbu se zodiakem.

Port Lockroy - Po proplutí Neumayerovým průlivem můžete mít příležitost navštívit bývalou britskou výzkumnou stanici - dnes muzeum a poštu - Port Lockroy na ostrově Goudier. Můžete se také zúčastnit aktivit v okolí Jougla Point a setkat se s tučňáky gentoo a modrookými plejtváky.

V této oblasti jsou také skvělé možnosti pro jízdu na kajaku a kempování, a když jsou vhodné podmínky, můžete se dokonce vydat na sněžnicích kolem pobřeží a ke staré lyžařské dráze na nedalekém Damoy Point.

Den 8 - Jižní Shetlandy
Sopečné ostrovy Jižních Shetland jsou větrné a často zahalené v mlze, ale nabízejí jemné potěšení: Je zde široká škála rostlin (mechy, lišejníky, kvetoucí trávy) a nemalé množství živočichů (tučňáci gentoo, tučňáci kranasové, jižní obří petrely).

Na ostrově Deception Island se loď ponoří přes Neptunovy měchy do zatopené kaldery. Zde najdete opuštěnou velrybářskou stanici a tisíce buřňáků kapských - spolu s racky chaluhovými, hnědými a jižními polárníky a rybáky antarktickými. V této fascinující a opuštěné sopečné krajině je možné podniknout dobrou túru.

Alternativně se můžete věnovat aktivitám v blízkosti ostrova Half Moon Island. Zde tučňáci kranasové a tuleni Weddellovi často vylézají na pláž poblíž základny Cámara, argentinské vědecké výzkumné stanice. Přesný čas odjezdu určují podmínky v Drakeově průlivu.

Den 9 - 10 - Drakeův průliv
Vaše zpáteční cesta zdaleka není osamělá. Při přeplouvání Drakeova průlivu vás opět přivítá obrovské množství mořských ptáků, které si pamatujeme z průjezdu na jih. Nyní se vám však zdají být o něco známější a vy jim.

Den 11 - Ushuaia
Každé dobrodružství, ať už je jakkoli velké, musí nakonec skončit. Nyní je čas vystoupit v Ushuaie, ale se vzpomínkami, které vás budou provázet všude, kde vás čeká další dobrodružství.

Stravování: plná penze

Během celé plavby je zajištěna plná penze včetně nápojů (káva,čaj, voda). Ostatní nápoje alkoholické i nalkoholické je možné zakoupit v baru.

Doprava: vlastní

Na přání klienta zajistíme leteckou dopravu do místa nalodění a případně ubytování nebo další program v destinaci.

Ubytování: loď

Loď M/V Plancius byla postavena v roce 1976 jako oceánografická loď pro holandské královské loďstvo a sloužila až do roku 2004. Poté byla zakoupena společností Oceanwide Expeditions. V roce 2009 byla kompletně přestavena na kapacitu 108 pasažérů a plně odpovídá bezpečnostním pravidlům SOLAS. Poslední modernizace byla v roce 2019. Interiéry jsou pohodlně a vkusně zařízeny, nicméně plavidlo nelze považovat za luxusní. A protože primárním cílem jsou expediční plavby se vzdělávacími programy a výstupy na pevninu, pasažéři tráví při výstupech na pevninu co nejvíce času. Plavidlo bylo postaveno do ledových oblastí se zesílenou přídí a zádí. Zesílený trup má navíc menší odstupy vzpěr (30 cm místo běžných 65 cm). Díky původnímu zaměření plavidla na výzkum má 6 speciálních bronzových lodních šroubů, které výrazně snižují hlučnost plavidla.

Více informací o lodi m/v Plancius